Inspektor ds. świadczeń wychowawczych
1) wyższe magisterskie o kierunku administracja, prawo, pedagogika
lub
2) wykształcenie wyższe magisterskie o dowolnym kierunku oraz studia wyższe licencjackie lub podyplomowe z zakresu administracji, prawa, pedagogiki lub pracy socjalnej.
Wymagania niezbędne
- Obywatelstwo polskie.
- Wykształcenie:
1) wyższe magisterskie o kierunku administracja, prawo, pedagogika
lub
2) wykształcenie wyższe magisterskie o dowolnym kierunku oraz studia wyższe licencjackie lub podyplomowe z zakresu administracji, prawa, pedagogiki lub pracy socjalnej.
- Co najmniej 3 letni staż pracy w administracji publicznej, w tym co najmniej 2 letni staż pracy na stanowisku związanym z obsługą i realizacją świadczeń wychowawczych.
- Pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Nieposzlakowana opinia.
- Stan zdrowia umożliwiający pracę na ww. stanowisku.
Wymagania dodatkowe
- Znajomość przepisów prawa związanych z obsługą na stanowisku pracy, tj. m.in.: ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci wraz z rozporządzeniami, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych.
- Biegła znajomość obsługi komputera.
- Umiejętność obsługi systemu Empatia, programu Sygnity do obsługi świadczeń wychowawczych.
- Umiejętność pracy w zespole i pod presją czasu, bezkonfliktowość, umiejętność współdziałania i współpracy.
- Predyspozycje osobowościowe: dokładność, sumienność, odpowiedzialność, terminowość.
- Odporność na sytuacje stresowe, umiejętność zachowania bezstronności w kontaktach z klientami.
- Kierowanie się zasadami etyki zawodowej, wysoka kultura osobista.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego m. in. przyjmowanie rejestrowanie i weryfikacja wniosków oraz korekt wniosków.
- Przygotowanie projektów decyzji w sprawie świadczenia wychowawczego, decyzji zmieniających i decyzji odmownych, decyzji dotyczących zwrotu nienależnie pobranych świadczeń.
- Współpraca z pracownikami Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w zakresie dotyczącym m. in. weryfikacji danych, przeprowadzania wywiadu środowiskowego.
- Prowadzenie ewidencji wydanych decyzji i rejestru świadczeniobiorców.
- Sporządzenie informacji o potrzebach w zakresie środków finansowych na realizację wypłat świadczeń.
- Obsługa systemu informatycznego do obsługi świadczeń wychowawczych (SW), oraz Systemów Dziedzinowych, EMPATII, ePUAP.
- Sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu realizacji wypłat świadczenia wychowawczego oraz w Centralnej Aplikacji Statystycznej (CAS).
- Prowadzenie postępowania w sprawie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń wychowawczych.
- Współpraca z Lubelskim Urzędem Wojewódzkim, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Powiatowym Urzędem Pracy i innymi instytucjami w toku realizacji powierzonych zadań.
- Przygotowanie projektów zaświadczeń i informacji dotyczących wypłaconych świadczeń wychowawczych.
- Przygotowanie informacji, zestawień i analiz oraz innych dokumentów dotyczących powierzonych zadań.
- Przygotowanie list wypłat świadczeń wychowawczych.
- Przygotowanie i przekazanie akt do Składnicy Akt.
- Zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych w toku czynności zawodowych, także po ustaniu zatrudnienia, chyba że działa to przeciwko dobru osoby lub rodziny.
- Współpraca z Lubelskim Urzędem Wojewódzkim w zakresie realizacji świadczeń wychowawczych w ramach koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
- Wykonywanie innych zadań związanych z realizacją programu 500 PLUS
- List motywacyjny podpisany własnoręcznym podpisem.
- Życiorys – curriculum vitea.
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
- Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie.
- Kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenia potwierdzające wymagany staż pracy.
- Kopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje.
- Oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wymienionym stanowisku.
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych.
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji.
- Referencje (jeżeli są w posiadaniu kandydata).
Kserokopie dokumentów składanych w ofercie muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
- Praca administracyjno – biurowa, na parterze budynku Urzędu Gminy Aleksandrów siedziba Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Aleksandrowie, Aleksandrów Drugi 380.
- Stanowisko pracy związane z pracą przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
- Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1/2 etatu.
- Pierwsza umowa o pracę będzie zawarta na czas określony do 6 miesięcy.
W miesiącu poprzedzającym datę publikacji niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Aleksandrowie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnionych osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć osobiście w Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Aleksandrowie lub przesłać pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Aleksandrowie, Aleksandrów Drugi 380, 23-408 Aleksandrów w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko ds. świadczeń wychowawczych” w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 lutego 2020 roku, do godz. 1400 .
Oferty złożone po upływie terminu nie będą rozpatrywane.
Nie ma możliwości złożenia dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną.
Informacje o metodach i technikach naboru
- Analiza dokumentów pod względem formalnym.
- Test kwalifikacyjny.
- Rozmowa kwalifikacyjna.
Informacje dodatkowe
- Konkurs prowadzi Komisja Rekrutacyjna powołana przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Aleksandrowie.
- Kandydaci, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu i zakwalifikują się do dalszego postępowania, zostaną poinformowani telefonicznie, pisemnie lub począ elektroniczną o terminie i czasie rekrutacji. Zaleca się, aby kandydat podał numer telefonu lub adresu poczty elektronicznej w celu przekazania informacji związanych z naborem.
- Informacja o wynikach naboru zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej –na stronie internetowej: gopsealeksandrow.pl, oraz na tablicy ogłoszeń w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Aleksandrowie.
Dodano do BIP dnia 28-01-2020 13:50:09